Det där ordet; småle

Dom sjunger en sång. Någon påhittat jävla skit. Ett instrument utan liv eller mening ska ta fokus ifrån den svaga, tuna skapelse som dom kallar för musik. En vinjett som flaggar för en ny dag, med nya möjligheter - men samtidigt omöjligheter. En bakgrundsstämma som ljuder för en ny ljus dag - med tillhörande natt. Musik som är tänkt som ett klister som ska sammanföra människor - men som istället blir till spottloskor när man inser det falska som legat i grund till ljudet.

Jag ler
Jag ler aldrig mer
än nu.
När jag ser
den avgrund som tvingat så många till tårar.
När jag ser
och förstår
att jag har förlorat
det jag älskade så.
Känslan av att vara verklig
Känslan av att älska
Känslan av att le.

"There is no such thing as love"

Påriktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0