Jag ler också, du är bättre.

En regnig dag, inom citattecken. Den innehåller så många saker som får mig att bara vilja försvinna, iallafall i förhållande till de betydligt varmare dagar som präglat vårt ensamma Frändefors den senaste tiden. Men tro mig, det finns saker som gör mig glad även när vädret jävlas och man är livrädd för att sommaren på en punkt ska vara förstörd. Det finns, hoppas jag.

Vågar knappt tänka tanken längre. De vackra tankar som förgyller min tillvaro kan lika fort som de innfann sig i min sinne också såra mig, slå mig till marken och sparka på mig som om jag gjort något oförlåtlig jag aldrig mer får göra om. Men vågar jag lita på det? På dig?

Fick en bok igår. Jag började läsa och jag tyckte om det. Inte läsandet, då detta bara gör mig tröttare, men tankarna som orden startade i mitt huvud. Jag fick kort sagt inspiration från bokens innehåll. Måste säga att det var mycket länge sedan som jag fick denna typ av kraft av att bara läsa. Det är aldrig kört.

Hörrödu.


"Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet. Men havet skulle vara mindre utan den droppen"

Påriktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0